În perioada aceasta a anului scade imunitatea din cauza lipsei de vitamine. Potrivit farmacistilor, este perioada când oamenii solicită foarte mult vitamina C și D. Dar, atentie, mai ales copiii trebuie să-și obțină necesarul din alimentația zilnică.

“Necesarul de vitamine al unui copil poate fi asigurat exclusiv printr-o alimentație echilibrată. În general, o dietă echilibrată, bogată în fructe, legume și fibre asigură necesarul de vitamine de care orice copil are nevoie. Dar când alimentația nu acoperă tot necesarul de vitamine, este bine ca cel mic sa primească cele necesare și din alte surse. Eu recomand vitamina A, B, C, D , dar și zinc și calciu  care se găsesc sub formă de sirop sau tablete masticabile”, a declarat Cătălina Pușcașu, farmacist.

Ne dăm seama că avem un sistem imunitar slăbit când  răcim foarte des,  rănile  se vindecă mai  greu, când ne confruntăm cu probleme digestive, când facem frecvent diverse infecții sau când avem o stare constantă de oboseală sau suntem mereu foarte stresați.

Cătălina Pușcașu ne-a mai spus că în această perioadă a anului și în tot sezonul rece, în general, oamenii solicită produse pentru imunitate și pentru un plus de energie, atât vitamine cât și minerale și antioxidanți sau probiotice. Aceasta recomandă însă un consum mai mare de fructe. “Fructele conțin vitamine. Încurajez consumul fructelor bio. Fructele îți vor oferi necesarul de energie de care ai nevoie zilnic prin conținutul lor bogat în apă, fibre alimentare, glucide, săruri, minerale și vitamine”.