Am ajuns la jumătatea anului școlar, ce anul trecut era determinată de începerea semestrului al doilea.

Anul acesta, pe lângă eliminarea tezelor, au fost introduse și modulele, cinci la număr.

Nu toți au fost inițial de acord, iar mulți nici acum nu sunt. Însă principalele persoane implicate în această schimbare sunt elevii se profesorii. Aceștia simt pe pielea lor efectele acestei decizii.

Nu știu în ce măsură, atât copiii cât și profesorii și au putut expune părerea, însă eu am vrut să aflu.

Am întrebat câte un copil din fiecare clasă de gimnaziu. Cei de clasa a V- a nu au mai dat teze și nici nu cunosc stagiul gimnaziului când era structurat în semestre, iar asta m-a făcut foarte curioasă de răspuns:

“Din punctul meu de vedere, îmi place foarte mult nouă structura a anului școlar, deoarece nu se mai dau tezele. În același timp, cred că cele două structuri nu sunt foarte diferite”.

Argumente contra a adus un elev din clasa a V-a: “Sincer, structura anului școlar mi se pare obositoare. Faptul că trebuie să repeți pentru fiecare materie în parte de multe ori, mi se pare nedrept. Înțeleg că de când au apărut modulele sunt mai multe vacanțe, dar nu ajută.  Pe semestre era mai ușor. Știai că trebuie să te pregătești pentru o teză la finalul semestrului și atât. Testele erau mai ușoare, nefiind musai obligatorii la un timp anume”.

Elevii de clasa a VII-a  se bucură de vacanțe și de eliminarea tezelor:

“E bine că nu mai dăm teze, e bine și cu notele, și că avem vacanță. Sunt scurte, dar e bine că mai avem câte o pauză”.

O elevă din clasa a VIII-a mi-a împărtășit punctul ei de vedere mai ales că pentru ei a fost o schimbare chiar în ultima sută de metri:

“Structura pe module a anului școlar mi se pare o decizie inutilă. În sistemul educațional de la noi, nu cred că problema era structura anului școlar. Iată că părinții noștri au învățat foarte bine și în trimestre. Ceea ce îmi place la această organizare este că avem parte de mai multe vacanțe, de care simt că am nevoie, fiind o elevă foarte implicată. De asemenea, e și un dezavantaj în ceea ce privește numărul mare de vacanțe. Acomodarea după vacanță e parcă, mai grea. În perioada în care au existat semestrele mă simțeam mai odihnită, chiar dacă programul la școală era același și era totul mai simplu și acomodarea era mai ușoară. Mi-e dor de semestre și sper să revenim la ele”.

Am reușit să obțin un răspuns și de la două profesoare de muzică și de limba și literatura română.

“Până la urmă profesorii au fost și ei ținte directe ale acestei modificări. Structurarea anului școlar pe module mi se pare că are avantaje și dezavantaje. Pe de o parte, vine cu vacanțe dese ceea ce este bine pentru elevi, însă nu cred că a fost bine scoaterea tezelor”.

Personal, îmi place structura anului școlar pe module, cred că ruperile de ritm sunt binevenite. Probabil nu e foarte agreat pentru că nu există un control asupra notelor, nefiind teze. Eu oricum îmi fac treaba la clasă, indiferent dacă sunt module sau semestre”. 🙂