În cea de a treia zi de festival la Darabani Doru Șupeală, unul dintre invitații festivalului, a susținut atelierul „Fabrica de idei: exerciții practice de educație” la care au participat circa 50 de oameni. Printre aceștia voluntari de la asociația Civic din Rădăuți, Suceava și reporteri Buzz.

Doru și-a început cursul cu o scurtă introducere despre ceea ce înseamnă creativitate, creîând o frumoasă interacțiune cu publicul.

,,Nu există oameni fără creativitate. Există doar lipsa de antrenament și exercițiu pentru așa ceva. Trebuie să existe medii în care oamenii să fie lăsați să circule.”a spus Doru Șupeală.

Discuțiile au continuat, punându-se accent pe etapele procesului de creație.

,,Procesul creativ trebuie să înceapă cu faza emergentă, când  lansam multe, multe idei. Ulterior, în a doua etapă, trebuie să le combinăm apoi, la final, le alegem. Acesta este procesul adevărat al creativității.”

Participantii au fost provocați la câteva exerciții practice, Doru arătându-le cum o idee poate naște o afacere. Interesantă a fost intervenția moderatorului cu privire la originalitatea chatGPT.

,,Sapă într-o bază de date care deja există, îți face un rezumat rapid, însă produsul nou original înseamnă knowledge înmulțit cu creativitate. ChatGPT are knowledge, dar nu e original, îți dă cunoaștere existentă. Când faci un referat, vei avea un răspuns pe care îl vor avea și alții, originalitatea e zero.”

El a atras atenția participanților că informația trebuie înmulțită cu imaginația care este în mintea noastră și care ne face valoroși.

Tot în cadrul aceluiași atelier una dintre concluzii a fost că în situația în care suntem mai diferiți intr-o echipă ca profesii cu atâta creste capacitatea noastră de a produce idei.

Un exercițiu simpatic propus de Doru Șupeală participanților a fost să găsească idei de rezolvare pentru o problemă cu care ne confruntăm cu toții,de pildă folosirea telefonului în exces.

Doru le-a cerut oamenilor să vină cu idei mai exagerate care ar putea sa-i facă să nu se mai atingă de telefonul mobil. Printre ideile enunțate: facem telefonul să miroase urât, să ia foc sau să se blureze imaginea.

,,În faza în care emitem, ideea nu trebuie sa fie realizabilă. Când ai mii de opțiuni, analizezi și dai ideile departamentului care face produsul pe care îl vei obține, va fi unic.”

În cadrul atelierului s-a mai vorbit despre pain points, blue ocean, red ocean, brainstorming, s-au făcut recomandări de cărți, s-au dat exemple de creativitate în afacere etc.

Doru Șupeală a mai avut un atelier vineri la Zilele Nordului.